Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

Centros

En esta pestaña se recopilarán centros educativos que VALE LA PENA VISITAR por la forma cómo trabajan las CCBB y/o las IM. Agradeceríamos mucho recibir sugerencias. Para ampliar, Viendo Escuelas

la creme de la creme en valentía, cohesión del claustro e innovación.

Índex actualitzat a CENTRES FINLÀNDIA


Aragón

Ballobar

Infantil de Benasque

CRA Alta Ribagorza

Castila y León

ÁVILA, Arenas de San Pedro

IES Valle del Tiétar, público.


Catalunya

Badalona

IES Julià Minguell, públic. Projectes interdisciplinaris amb la professora Joana Ferrer.

Badia del Vallès

IES Badia del Vallès, han seguit un procés de millora que va començar amb la implantació de programes de mediació i tutoria compartida i ha portat a la millora de l´avaluació de la competència lingüística (curs 2011-12) assessorats per Neus Sanmartí. Han aconseguit millorar els resultats d´aprenentatge de l´alumnat gràcies a l´avaluació formadora. En aquest hermós article ho expliquen. 

 

Barberà del Vallès

Escola Miquel Martí i Pol. Pública. Infantil i Primària. Metodologia competencial: Ambients i projectes.

Barcelona

Escola Betània Patmos. concertada laica.

Infantil fins Batxillerat. Competència oral i grups flexibles. TICs (Digital Text+PDI) i idiomes. Recomanada per Carme Lloreta

Escola Cintra, concertada. ESO.

Inserció laboral dels joves de 12 a 16 anys en situació d’alt risc social a través de tallers en horari lectiu, com si es tractés de pràctiques prelaborals.

Escola Dovella

C/ Mallorca, BCN

Escola Magòria, cooperativa laica. 

Exposició cada desembre

Escola Montserrat,

Han visitado e incorporado las metodologías de las mejores escuelas innovadoras de EEUU, Japón, Italia, Holanda….. Proyectos interdisciplinares,  inteligencias múltiples, competencias básicas, rutinas de pensamiento, razonamiento ètico (Kohlberg), aprendizaje/servicio, un ordenador por alumno/a  y por supuesto….. sin libros de texto. En octubre 2009 inauguran una televisión educativa (THINK 1 TV) pionera en nuestro país. No utilizan libros de texto.

Escola Ntra. Sra. de Lourdes, concertada religiosa.

Música, kinesiologia, interiorització. Recomanada per Carme Lloreta.

Escola Sadako, concertada laica.

Primària i ESO. Filosofia 3/18, grups cooperatius, aprenentatge entre iguals, apadrinaments lectors, mediació, aprenentatge/servei. Recomanada per Carme Lloreta.

Institut Valldemossa

Premis Mai als alumnes que s´esforcen

Esplugues de Llobregat

Escola Garbí. Jordi Carmona. Enllaç facilitat per Teresa Vila.

Santa Eulàlia del Riuprimer.

El Roure Gros. Escola pública. Ciència a primària. No exàmens. No horaris. Grups internivellars.

Serra la Vella

Als afores de Barcelona

Escola SOLC, concertada laica

Infantil, primària i ESO. Recomanada per Carme Lloreta.

Escola Sunion, laica, grups cooperatius

ESO (concertat) i Batxillerat (privat).  Veure vídeos. Recomanada per Carme Lloreta.

IES l´Alzina Públic (mediació, ciutadania)

IES Les Corts Públic. (Excel·lència, altes capacitats)

IES Miquel Tarradell, públic. Educació intercultural.

CIC, privada.

Batxillerat, cicles formatius. Idiomes i música. Amb dues escoles associades de primària (Escoles Thau). Recomanada per Carme Lloreta.

Esparraguera

El Puig (infantil, primària, secundària). PROJECTES, TREBALL COOPERATIU I EDUCACIÓ ARTÍSTICA.

Resultats PISa espectaculars.

Granollers

IES Celestí Bellera, públic.

Centre obert al barri. Es fan projectes artístics en conveni amb el Centre Cultural/Artístic de Granollers. Història, projecte en col·laboració amb el Centre Cívic (migracions i ciutadania). Projecte interdisciplinari mates-ciències (Connexions). Treball cooperatiu.

Sant Sadurní d´Anoia

Centre Jacint Verdaguer, público (infantil, primaria, ESO). Un centre que fa 14 anys obtenia els pitjors resultats de la comarca i que actualment és un referent per altres centres. Amb un 15% de l´alumnat d´origen magrebí, han aconseguit una millora en els resultats d´un 100%. La seva tasca educativa ha influit en la reducció de l´atur al poble.

Presentació Escola Estiu Menorca 2010

Com programen?

El projecte educatiu

Sant Joan de Vilatorrada, Manresa

IES Quercus. PQPI de CF, tutories compartides.

Sant Pere de Ribes

Riera de Ribes

Sils

Institut de Sils.

Resum escrit d´Eva Molina, estudiant en pràctiques de l´UdG

PPT-resum de la visita al centre de Guida Al·lès

Un exemple en la integració de continguts i competències. Organització horària innovadora. Claustre cohesionat.

Terrassa

Escola Mare de Déu de Montserrat. Comunitat d´aprenentatge

IES Torre del Palau. Pla TIC.

Ullastrell


EUSKADI

IES Astradubua (Vizcaya), Comunitat d´aprenentatge, tertúlies literàries.

Escuela Antzuola. (0-12 anys)


Galiza

Colegio Público de Aguiño, en el municipio de Ribeira,  finalistas del Premio Nacional a la Acción Magistral 2011 con su proyecto Espacios colaborativos y creativos de corresponsabilidad educativa entre familia y escuela, en el que participan 32 alumnos de 5º y 6º de Primaria.

ILLES BALEARS

Alcúdia (Mallorca)

S´Hort des Fassers. Primària. Recomanat per Joan Mas, assessor del CEP d´INCA:

Un centre que aprofita les TIC per ensenyar. La seva web té un bon apartat de recursos.

Ciutadella (Menorca)

Escola Margarita Florit, públic (primària). Treballen per projectes, no empren llibres de text.

Sant Lluís (Menorca)

 Escola Pública de Sant Lluís.

Projectes de treball. Competència matemàtica.


Santa Eulàlia (Eivissa)

Col·legi Públic S´Olivera, (Educació Infantil i primer cicle de primària).

Santa Gertrudis (Eivissa)

Escola Santa Gertrudis, públic (primària).

València

Castelló

IES Vicent Gandia


ALEMANYA

Hallerup School

AUSTRALIA

Sta. Monica Primary School. Sense parets. Elearning. Apren. Cooperatiu.

 ESTADOS UNIDOS

ESCOLES RECOMANADES PER MINDSHIFT (Projectes interdisciplinaris)

Independent Curriculum Group

Coalition of Essential Schools

Key Schools (Comunitats d´Aprenentatge)

Ross School (Harvard University School). Recomanada per Angel I Pérez

INDIA

Design for Change (Dissenya el canvi). India. Fundades el 2001 per Kiran Bir Sethi.

Conferències al Col·legi Montserrat de Barcelona. 

Kiran Bir va fundar la Riverside School a  Ahmedabad, dissenyant el currículum (i l´edifici) des dels ciments. El pla d´estudis està basat en els 6 pilars de l´aprenentatge i està enfocat a crear ciutadans curiosos i competents. (copiat de la web de think1tv)

Resum vídeo: Quan vaig tenir el meu fill em pensava q els professors se´l mirarien i li dirien: ets important per mi. L´experiència no va ser així. A la India tenim 60 alumnes/aula. Li van dir: silenci, quiet, callat. No m´havia de preocupar de veure q el meu fill anava del PUC al NO PUC? Així va començar la nostra escola. Quan deixes que els fillets parlin tot canvia. Jo he vist escoles a 30 països canviar el món. Té sentit que els hi expliquem la fotosíntesi però no què és la democràcia? Totes les activitats: SENTIR, IMAGINAR, COMPARTIR.

City Montessori School

Deja un comentario