Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

Evaluación

Pàgina actualitzada el 19/11/2011

Rúbriques i altres instuments d´avaluació

Rúbricas y otros instrumentos de evaluación.

Butlletins i informes de notes

Boletines e informes de notas

Bibliografia, PPTs, vídeos


Decisions de centre (CC, PEC) relatives a l´avaluació

Decisiones de centro (PEC)

Avaluació diagnòstica

Evaluación diagnòstica

PISA

Propuestas:

Abel Gálvez, professor d´anglès a secundària (Terrassa). Mapa Pearltree sobre l´avaluació de les CB.  (Gener 2012)

PPT. Ana Basterra Herramientas de evaluación. Noviembre 2011.

La autoevaluación (Neus Sanmartí, material antes citado)

El dossier d’aprenentatge (portafoli) Carme Barba

L’ús del portafoli com a eina d’avaluació (IES Celestí Bellera, Granollers)

Valoración de los beneficios para l@s alumn@s en función del tipo de evaluación, enlace aportado por Núria Alart  (WEMAC, Universidad de VIC)

Avaluació a través de dossiers o portafolis

¿Cómo hacer una rúbrica de evaluación?

Matrices de valoración (Rúbrica)


Ejemplos

Portafolios de los alumnos de Bachillerato artístico del IES Bellera (Granollers, Catalunya)

Marco curricular

Desplegament del currículum a l’educació primària apartat 5 dedicat a l’avaluació
http://www.xtec.cat/estudis/primaria/06_curriculum_2007/desplegament_pri.pdf

9 respuestas to “Evaluación”

  1. […] información relacionada con las 8 competencias. A destacar el apartado de Metodologías, Evaluación y […]

  2. Adolfo Uvalle said

    Me agrada saber como evaluar las competencias, así como la metodología que se implemente para el logro propuesto.
    Preferentemente la evaluación de los proyectos por competencias.
    Espero orientación es bienvenida.Gracias.

  3. Adolfo Uvalle said

    GUIDA:
    Gracias por la orientación para encontrar lo referente a la evaluación.Estoy muy agradecido por tan valiosa
    «pagina» de consulta docente,hago le vinculación entre la comunidad educativa del mundo hispanohablante que maravillosamente nos entrelazamos en un solo interes el de eficientar el desempeño como maestros y maestras.Interesantisimas todas las «entradas.»

  4. […] on es defineix el concepte i la finalitat de les rúbriques. Consulteu l’article complet. Via:https://competentes.wordpress.com/evaluacion/. Exemple de rúbrica d’avaluació d’un portafoli Llocs amb models i generadors de […]

  5. […] es defineix el concepte i la finalitat de les rúbriques. Consulteu l’article complet. Via: https://competentes.wordpress.com/evaluacion/. Exemple de rúbrica d’avaluació d’un portafoli (cliqueu a sobre per anar al full […]

  6. […] Sanmartí posarà l’èmfasi en per què i com hem de canviar els processos d’avaluació al servei d’una escola […]

  7. Bé, arribem a final de curs i els fulls càlcul treuen fum per arribar a aquell número, una sola xifra, que representa l’aprenentatge de tot el curs d’un alumne/a en una matèria concreta…Existeix un altra manera d’avaluar als alumnes. Una formidable possibilitat ens apareix amb les competències bàsiques. El fet de diferenciar l’aprenentatge en diferents camps dins una mateixa matèria ens pot permetre valorar més concretament quines habilitats, hàbits de treball i estudi i coneixements de les diverses té més o menys assolits…El graduat de la ESO passaria a desaparèixer com a títol que segrega els alumnes en els que segueixen un itinerari acadèmic o un de professional i, en alguns cassos, els que estan abocats a un futur de precarietat laboral. En comptes d’això tindríem un informe més detallat dels assoliments de cada alumne/a en les diferents competències i camps de coneixement i es podria valorar millor la idoneïtat de seguir un o un altre camí formatiu o professional.

    Per veure l’article complert cliqueu l’enllaç al meu bloc.

    Miquel

  8. Paco Raga said

    No podria estar més d’acord amb el Miquel Gené. A propòsit de l’avaluació a l’estil de Farish… Una altra avaluació (com la que planteja Miquel) és possible. No creguem que siga cap utopia, ni tan sols l’avaluació del futur. En la nostra opinió, és l’actual model el que representa una invasió del passat en els nostres dies com a mestres.

Deja un comentario