La playa de Jonàs, un lugar donde amar la lectura
Posted by Guida en 27/06/2014
Projecte de 4 sessions a 4t d´ESO.
Proyecto de 4 sesiones en 4 de la ESO
Per què llegir? No és igual que veure una pel·lícula? Com aprendre a elegir llibres? Les lectures obligatòries ajuden? A què em puc comprometre aquest estiu?
¿Por qué leen los buenos lectores? ¿No es lo mismo que ver una película? ¿qué haría que yo me comprometiera con la lectura este verano? ¿Ayudan las lecturas obligatorias?
18 al·lots i al·lotes ens han donat una lliçó. La professora, Esperança Petrus, i jo hem comprovat que la diferència entre tenir els alumnes apagats o motivats és fina: depèn de que ells duguin el pes de l’aula. De fer visible el seu pensament, dialogar i estirar fil. Ells ens mostren el camí. Ha estat reconfortant però també fa tristesa veure que essent tan senzill que els adolescents s´entusiasmin, no sempre succeeix perquè les pràctiques innovadores no estan prou exteses.
Compartimos una experiencia en 4º de la ESO donde hemos comprobado que la diferencia entre tener alumnos apagados o motivados es fina: depende de que sean ellos quienes lleven el peso del aula. De hacer visible su pensamiento, dialogar y esperar. Ellos nos muestran cómo seguir. Ha sido reconfortante per al mismo tiempo triste, al ver que siendo tan sencillo que se entusiasmen, las prácticas innovadoras no estén todavía extendidas en los centros.
En aquest Storehouse hi podeu trobar un resum de les reaccions dels alumnes de 1r d´ESO després d´assistir al Debat final.
Clicant aquí podreu veure el blog amb els materials del projecte.
Vull agrair a la professora n´Esperança Petrus i als alumnes de 4t el seu entusiasme i dedicació al projecte.
Deja una respuesta