Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

Rúbrica d´expressió escrita (textos impresos i electrònics)

Posted by Guida en 14/02/2012


La major part de CCAA estan demanant als centres elaborar llistes i llistes  d´indicadors d´avaluació que després ningú sap con gestionar  tal com venim denunciant en aquest bloc (veure l´opinió d´Ana Basterra, Alberto Navarro, Guida). Per què no es mostra als centres com empaquetar els indicadors en rúbriques? per què no es brinden als centres models de rúbriques ben fetes?. Han hagut d´ésser els centres mateixos que han  dissenyat les seves a partir de les CB, com ho va fer fa uns anys el Col·legi Montserrat de Barcelona. En aquest article publicam algunes de les rúbriques que durant aquest curs 2011/12 hem dissenyat, aplicat i avaluat perquè ha estat una feina laboriosa i lenta que  si la  compartim facilitarà l´avanç. Agraïríem qualsevol resposta d´altres centres que estiguin en el mateix procés.

Com hem elaborat la rúbrica?

Rúbrica d´avaluació de l´expressió escrita (textos impresos y electrónicos)

Revisada per Neus Sanmartí.  Inclou els  indicadors derivats dels  criteris d´avaluació i continguts curriculars més els descriptors de la competència. Cliqueu-hi damunt per veure el google docs complet.

A partir d´aquesta rúbrica els centres han elaborat, aplicat i avaluat les seves.

1) Per als diferents nivells educatius. Rúbrica de 1r cicle. Escola d´Es Migjorn (Menorca).  Base d´orientació per Educació Infantil sobre comprensió-expressió oral, de l’Escola d´Es Castell (Menorca).

2) Per a cada tipologia textual. Rúbrica de textos descriptius. Cristina Carreras, Escola Lledoner (Granollers). La part superior és específica de la tipologia textual, i a la part inferior hi hem recollit els ítems de l´expressió escrita en general.

La mayor parte de CCAA estan pidiendo elaborar listas y listas de indicadores de evaluación que luego nadie sabe como gestionar, tal como venimos denunciando en este blog (Ana Basterra, Alberto NavarroGuida). ¿Por qué no se enseña a los centros cómo empaquetar indicadores en rúbrica? ¿Por qué no se nos brindan modelos de rúbricas bien hechas?. Han tenido que ser los mismos centros los que han diseñado las suyas a partir de las CCBB, como lo hizo el Col·legi Montserrat de Barcelona. En este artículo publicamos algunas de las rúbricas elaboradas durante este curso   2011/12 porque ha sido una tarea laboriosa y lenta que si la compartimos nos permitirá avanzar. Por tanto, agradeceremos cualquier respuesta de otros centros que estén en el mismo proceso. 

¿Cómo hemos elaborado la rúbrica?

Rúbrica de evaluación de la expresión escrita (textos impresos y electrónicos)

Revisada por Neus Sanmartí.  Incluye los indicadores derivados de los Criterios de evaluación y contenidos más los descriptores de la competencia. 

A partir de ésta, los centros han disenyado, aplicado y evaluado las suyas. 

1) Para los diferentes niveles educativos. Rúbrica de 1r cicle. Escola d´Es Migjorn (Menorca).  Base de orientación para  Educación Infantil sobre comprensión-expressión oral, de l’Escola d´Es Castell (Menorca).  

2) Para cada tipologia textual. Rúbrica de textos descriptius. Cristina Carreras, Escola Lledoner (Granollers). La parte superior és específica de la tipología textual, y en la parte inferior se han recogido los ítems correspondientes a la expresión escrita en general.  

2 respuestas to “Rúbrica d´expressió escrita (textos impresos i electrònics)”

  1. David said

    Enhorabuena. Soy un profe funcionario en prácticas y llevo meses intentando mejorar las herramientas de evaluación en vistas, lo confieso, a la evaluación del inspector (hay que ser prácticos). Pero, al margen de ese pragmatismo, me he ido dando cuenta de que una precisa y completa evaluación del trabajo del alumno (y de mi propio trabajo) alivia la inevitable sensación de mala conciencia que te sobreviene cuando intentas contestarte con sinceridad la angustiosa pregunta: ¿Estoy ayudando a que el alumno progrese?. Gracias, porque vuestro trabajo motiva y da soluciones a los que también intentamos hacerlo bien.

    • Guida said

      Muchas gracias David. Saber que estos materiales són útiles también resulta muy motivador. Ya nos contarás como te va la aplicación.

Deja un comentario