Evaluación
Pàgina actualitzada el 19/11/2011
Butlletins i informes de notes Boletines e informes de notas |
|
|
Decisions de centre (CC, PEC) relatives a l´avaluació Decisiones de centro (PEC) |
Propuestas:
Abel Gálvez, professor d´anglès a secundària (Terrassa). Mapa Pearltree sobre l´avaluació de les CB. (Gener 2012)
PPT. Ana Basterra Herramientas de evaluación. Noviembre 2011.
La autoevaluación (Neus Sanmartí, material antes citado)
El dossier d’aprenentatge (portafoli) Carme Barba
L’ús del portafoli com a eina d’avaluació (IES Celestí Bellera, Granollers)
Valoración de los beneficios para l@s alumn@s en función del tipo de evaluación, enlace aportado por Núria Alart (WEMAC, Universidad de VIC)
¿Cómo hacer una rúbrica de evaluación?
Rúbriques derivades de les CCBB (Col·legi Montserrat, Barcelona)
Tipus de rúbriques (Carme Barba)
Com fer una rúbrica (Carme Barba)
Matrices de valoración (Rúbrica)
Ejemplos
Portafolios de los alumnos de Bachillerato artístico del IES Bellera (Granollers, Catalunya)
Marco curricular
Desplegament del currículum a l’educació primària apartat 5 dedicat a l’avaluació
http://www.xtec.cat/estudis/primaria/06_curriculum_2007/desplegament_pri.pdf
Nosotros competentes/Nosaltres competents. Para una educación basada en competencias « Materiales y Recursos de Aula para el Ámbito Social y Lingüístico said
[…] información relacionada con las 8 competencias. A destacar el apartado de Metodologías, Evaluación y […]
Adolfo Uvalle said
Me agrada saber como evaluar las competencias, así como la metodología que se implemente para el logro propuesto.
Preferentemente la evaluación de los proyectos por competencias.
Espero orientación es bienvenida.Gracias.
Guida said
Estimado Adolfo,
sobre este tema, encontrará información en el apartado CÓMO PROGRAMAR de éste blog, ya que con las competencias la evaluación vertebra y guia el proceso de planificación.
También le recomendamos las presentaciones de la profesora Neus Sanmartí, experta en evaluación, que encontrará en su página personal, apartado MATERIALES (en castellano: http://antalya.uab.es/ice/sanmarti/images/materials/congresoeccompetencias.ppt).
Adolfo Uvalle said
GUIDA:
Gracias por la orientación para encontrar lo referente a la evaluación.Estoy muy agradecido por tan valiosa
«pagina» de consulta docente,hago le vinculación entre la comunidad educativa del mundo hispanohablante que maravillosamente nos entrelazamos en un solo interes el de eficientar el desempeño como maestros y maestras.Interesantisimas todas las «entradas.»
e-PORTAFOLIO DE XAVIER SUÑÉ « juandon. Innovación y conocimiento said
[…] on es defineix el concepte i la finalitat de les rúbriques. Consulteu l’article complet. Via:https://competentes.wordpress.com/evaluacion/. Exemple de rúbrica d’avaluació d’un portafoli Llocs amb models i generadors de […]
Conceptes clau | Disseny d'una recerca said
[…] es defineix el concepte i la finalitat de les rúbriques. Consulteu l’article complet. Via: https://competentes.wordpress.com/evaluacion/. Exemple de rúbrica d’avaluació d’un portafoli (cliqueu a sobre per anar al full […]
Comença el Cicle Parlant d’educació | Recursos educatius per a Socials i Llengües said
[…] Sanmartí posarà l’èmfasi en per què i com hem de canviar els processos d’avaluació al servei d’una escola […]
Miquel Gené Molins said
Bé, arribem a final de curs i els fulls càlcul treuen fum per arribar a aquell número, una sola xifra, que representa l’aprenentatge de tot el curs d’un alumne/a en una matèria concreta…Existeix un altra manera d’avaluar als alumnes. Una formidable possibilitat ens apareix amb les competències bàsiques. El fet de diferenciar l’aprenentatge en diferents camps dins una mateixa matèria ens pot permetre valorar més concretament quines habilitats, hàbits de treball i estudi i coneixements de les diverses té més o menys assolits…El graduat de la ESO passaria a desaparèixer com a títol que segrega els alumnes en els que segueixen un itinerari acadèmic o un de professional i, en alguns cassos, els que estan abocats a un futur de precarietat laboral. En comptes d’això tindríem un informe més detallat dels assoliments de cada alumne/a en les diferents competències i camps de coneixement i es podria valorar millor la idoneïtat de seguir un o un altre camí formatiu o professional.
Per veure l’article complert cliqueu l’enllaç al meu bloc.
Miquel
Paco Raga said
No podria estar més d’acord amb el Miquel Gené. A propòsit de l’avaluació a l’estil de Farish… Una altra avaluació (com la que planteja Miquel) és possible. No creguem que siga cap utopia, ni tan sols l’avaluació del futur. En la nostra opinió, és l’actual model el que representa una invasió del passat en els nostres dies com a mestres.