Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

Avaluació de la competència escrita a les proves diagnòstiques

Posted by Guida en 14/03/2012


Si  les proves d´avaluació diagnòstica de 4t d´ESO de la competència escrita avaluen  tant aspectes de fons (coherència, cohesió, adequació, variació),  com de forma, per què a les classes destinam la major part del temps a treballar aspectes formals (presentació, ortografia, morfosintaxi)?

Imatge: Criteris de correcció de les Proves de 4t d´ESO a Catalunya.

PISA mostra un camí. Els alumnes han de gaudir d´escriure. Els ha de fer falta escriure igual que els ha de fer falta llegir. Escriure en parella, de manera individual o cooperativa, però escriure amb textos propis, originals i creatius, científics o narratius, impresos i electrònics, continus, discontinus, mixtes o múltiples,  i llegir-los junts, parlar-los, dibuixar-los, representar-los, emprar-los per aprendre… amb un únic objectiu: tenir pensament propi, enfortir les habilitats de pensament crític i creatiu que són a la base de tots els aprenentatges.

Aquí, algunes idees per a la primera fase. La planificació dels textos

En altres posts, materials per les fases 2 (produir) i 3 (revisar)

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: