Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

1ª setmana. Llistes per a la coavaluació docent

Posted by Guida en 11/09/2011


Aletvina Khabibova

L´ús de les llistes d´auto i coavaluació per a docents (checklists) durant la 1ª setmana de classe és molt útil per compartir estils i crear un bon clima.  El procés és:

El uso de las listas de auto y coevaluación para docentes durante la 1ª semana es muy útil para compartir estilos y crear un buen clima. El proceso es: 

  1. Dissenyar objectius i activitats per les primeres setmanes de classe.
  2. Elaborar una llista d´autoavaluació a partir de les de baix.
  3. Aplicar a l´aula.
  4. Establir un horari per observar-nos uns als altres i coavaluar-nos, ni que sigui 15 min.
Ja us contarem l´experiència dels centres que ho estan fent ara mateix.
  1. Diseñar obj y actividades para las 1as semanas 
  2. Elaborar lista de evaluación docente. Establecer horario coevaluación. 
  3. Aplicar en el aula
  4. Coevaluarnos y autoevaluarnos con una de estas listas (abajo) o crear una propia. Ya os contaremos la experiencia de los centros que lo están aplicando ahora


Llista d’autoavaluació de la Xarxa de CB

Lista de autoevaluación de la Xarxa de CCBB de Catalunya

Dir. Gral. Ed Bàsica i Batx de Catalunya. Sobre estratègies d´ensenyament/aprenentatge i la CAA. Primer hi ha una introducció i després una llista d´avaluació i un qüestionari molt complet!.

Dir. Gral. Ed Bàsica i Batx de Catalunya. Estrategias de enseñanza/aprendizaje y uso de la CAA. Consta de: introducción, lista de autoevaluación y cuestionario. 

Indicadores de evaluación para el profesorado

Delegación Territorial de Educación de Soria. Modelo de evaluación de la práctica de la función docente. Indicadors elaborats conjuntament per part dels directors dels centres públics i la Delegació Territorial…. a veure si n´aprenem un poc!

Llista d´autoavaluació per al mestre

(primera setmana de classe)

  1. Tenc entusiasme?
  2. L´organització  facilitarà l´aprenentatge cooperatiu?
  3. He preparat dinàmiques per crear un bon clima d´aula i per conèixer-nos millor tant mestre-alumnes com alumnes-alumnes?
  4. La CL i la CTID estaran integrades dins totes les àrees?
  5. Compartirem les expectatives del curs?
  6. Puc resumir en 5 paraules allò més important que aprendrem?
  7. Saben com seran avaluats? Fomentaré una avaluació formadora? Diversificaré les eines d´avaluació?
  8. Transformaré els continguts en tasques contextualitzades? Com ho faré per recollir els punts de vista dels alumnes?
  9. Parlarem sobre com ha de ser l’estructura d´una classe perquè els alumnes tenguin ganes de tornar?
  10. Iniciarem el camí per definir el PLE personal dels alumnes i lligar-lo amb el seu portafoli?

Adaptació de Guida Al·lès a partir de: University of Nebraska, The most important day. Starting well.

  1. ¿Tengo entusiasmo?
  2. ¿La organización del aula facilitará el aprendizaje cooperativo?
  3. ¿He preparado dinámicas para crear un buen clima y para conocernos mejor tanto maestro-alumnos como alumnos-alumnos? 
  4. ¿La CL i la CTID estaran integradas en todas las áreas?
  5. ¿Compartiremos las expectativas del curso?
  6. ¿Puedo resumir en 5 palabras lo más importante que aprenderemos?
  7. ¿Los alumnos saben cómo serán evaluados? ¿Fomentaré una evaluación formadora?
  8. ¿Diversificaré los instrumentos de evaluación?  
  9. ¿Transformaré los contenidos en tareas  contextualizadas? ¿cómo recogeré los puntos de vista de los alumnos?
  10. ¿Acordaremos la estructura de las clases para que los alumnos tengan ganas de volver? 
  11. ¿Definiremos el PLE de los alumnos ligado al portafolio?

Adaptació de Guida Al·lès a partir de: University of Nebraska, The most important day. Starting well.

10 estratègies per matar la motivació de l´alumnat. 

Resum extret de Fran Iglesias: 

  1. Empra només el llibre de text perquè creguin que el coneixement és limitat.
  2. Posa-lis les presentacions de l´editorial per fer la classe  entretinguda amb les TIC.
  3. Dóna-lit tot roegadet perquè l´aprenentatge no sigui un repte.
  4. Avalua´ls amb exàmens, no importa que s´oblidin al cap de poc, així no tindran l´estúpida idea de que els coneixements s´interrelacionen.
  5. Demana-lis feines de COPIAR-AFERRAR. Que els faixin a ma perquè els hi costi esforç, i que no vagin a Google amb preguntes de recerca.
  6. Posa-lis molts deures, no sigui cosa que els hi sobri temps per pensar.
  7. Explica els continguts de forma descontextualitzada, no sigui cosa que se´ls desperti l´interès.
  8. Ignora allò que ja saben, que ja els interessa, allò que succeeix al món. Que sàpiguen qui comanda aquí.
  9. Prohibit fer feina amb projectes i menys interdisciplinaris.
  10. Ignora la psicopedagogia, que són botxeries. Tu ja vas anar a escola i ja saps com va la cosa.

¿Cuál seria tu lista? Quina seria la teva llista?

Una respuesta to “1ª setmana. Llistes per a la coavaluació docent”

  1. Paco Raga said

    La llista de Fran Iglesias està pegant la volta al món… perquè serà? ;-)

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: