Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

La nova pedagogia i els llibres digitals (Marc Prensky)

Posted by Guida en 22/12/2009


Ara que tenim  un debat encès sobre la relació entre tecnologia i metodologia en l´ús dels llibres digitals  aquest article de Marc Prensky: The role of technology in teaching and the classroom (2008), publicat a Educational Technology ens dóna algunes claus per entendre què està passant:

En  la nova pedagogia els nois aprenen sols amb l’orientació d’un mestre (una combinació entre l’aprenentatge centrat en l’alumne, l’aprenentatge basat en problemes i l’aprenentatge basat en casos, en què l’educador exerceix de guia que acompanya (….) En aquest sentit, el paper de la tecnologia a l’aula és servir de suport al nou paradigma, és a dir, el paper de la tecnologia ha de ser ajudar els alumnes a aprendre per si mateixos (amb l’orientació, evidentment dels seus mestres).

La tecnologia no ha de servir de suport a la vella pedagogia de la lliçó/classe magistral. De fet, quan els mestres utilitzen el vell paradigma explicatiu, el fet d’afegir-hi tecnologia fa més nosa que no pas servei.

Posa l’exemple de les escoles de New York que el 2007 van abandonar els portàtils perquè van considerar que no els ajudaven a aprendre.

Més informació a Zona TIC (CPR Tarragonès)

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: