Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

La planificació de les propostes didàctiques

Posted by Guida en 26/05/2009


Un dels problemes més freqüents hora de programar és la confusió entre nivells de planificació i pràctica real a l’aula. Aquest resum és molt clarificador:

(copiat i aferrat de: ARA HO HEM DE CANVIAR TOT, grup de pràctica reflexiva)

En la planificació d’unitats o lliçons, el bastiment pedagògic té lloc en tres escales temporals o nivells d’actuació:

  1. Planificació global: a llarg termini, allò que marca i que estableix els objectius d’un curs sencer (bastiment macro) és el que es preveu en el disseny curricular.
  2. Planificació de l’activitat, la planificació detallada de cada pas dins una activitat global que integra subtasques encadenades en una seqüència didàctica.  Aquest nivell de bastiment s’anomena bastiment meso.
  3. Actuació durant l’activitat: El treball interactiu durant la realització de l’activitat, en el qual tenen lloc els reajustaments segons les necessitats i les reaccions dels alumnes. Ens trobem aquí amb el que s’anomena bastiment micro.

Aquí tenim un exemple de seqüència didàctica (nivell 2. Bastiment MESO).

Cliqueu al damunt per veure més informació.

Enviada per Maria del Mar Lluelles.

Font: Formació de formadors del Departament d’Educació.

bastiment meso

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: