Competents/ Gu Gai Gara/ Competentes

para una educación basada en competencias/per una educació basada en competències

Com més treballa el cervell, pitjor resol problemes

Posted by Guida en 25/02/2009


Però per saber pensar ha d’haver treballat (practicat) molt.

Tot i que els investigadors no saben què és la intel·ligència ni per què hi ha diferències, es sol avaluar  a través de la capacitat per resoldre problemes, que es considera una competència que es pot aprendre (veure currículum CCBB, CIAP). Des d’aquesta perspectiva, la intel·ligència es relaciona amb:

  • La bondat. La capacitat per relacionar-se i participar. L’areté. José Antonio Marina.
  • L’eficiència. La capacitat de crear, de fer. Richard Haier. Cliqueu sobre la imatge (programa Redes, febrer 2009):


Pels que tenen poc temps, moments imprescindibles:

  • 0:07:021. Què fa el cervell quan resols problemes? Com més dur treballa, pitjor. La intel·ligència no es relaciona amb la intensitat sinó amb l´eficiència.
  • 0:09:04. La relació entre intel·ligència i memòria.
  • 12:54:00. La relació entre intel·ligència i gènere.
  • 19:00:00. Són els gens la base de la intel·ligència?
  • 20:00:00. Experiments sobre l’eficiència. Si un cervell eficient és un cervell relaxat…. com arribar-hi?. Fent coses avorrides, repetint i repetint, a través de l’experiència.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

 
A %d blogueros les gusta esto: